luni, 27 mai 2013

Dulceata de capsuni

Imi aduc aminte ca anii trecuti faceam dulceata sau gem de capsuni in jurul datei de 15 iunie, atunci cand baietii intrau in vacanta. Ceva mai devreme, din teama ca ploile ar putea afecta recoltele si se vor ridica preturile, sambata am mers in piata si am cumparat capsuni pentru dulceata.
La 3kg de capsuni am pus 2.5kg zahar, am lasat sa fiarba putin fructele fara a le zdrobi sau deforma dupa care le-am scos intr-un castron si am continuat sa leg siropul. Am mai adaugat 0.5kg de zahar si multa zeama de lamaie. Pentru ca era foarte mult sirop am pus mare parte din el pentru topinguri sau pentru consum cu apa minerala, in restul am adaugat fructele si am mai fiert putin. Rezultatul a fost multumitor. Daca mai gasesc capsuni peste doua saptamani, pentru ca saptamana viitoare merg la tara, repet operatiunea.



 siropul



 dulceata
O saptamana buna!

8 comentarii:

  1. Superb arata! Bravo, uite ce harnica esti! Mi se pare foarte buna ideea de-a lasa sirop pentru toping sau apa minerala, o imprumut nitel pana fac si eu din cateva kg!
    (ah, te invidiez nitel ca mergi la tara...sa ai spor si bucurie!)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca te-am inspirat. Erau ani cand faceam numai sirop si puneam fructele la congelator, dar pentru ca dulceata este atat de parfumata am ales sa folosesc si fructele. Daca nu separ siropul ar trebui sa le fierb foarte mult, se inchide la culoare si fructele nu mai raman intregi. De-a lungul timpului, din multele retete probate, am ramas la aceasta.
      Sper sa am timp frumos pentru ca mai am doua soiuri de vinete si ardei kapia de plantat.

      Ștergere
    2. Am facut ceva astazi, am pus 2 sticle de sirop si mi-au iesit 10 borcane, dar ca niciodata, au fost apoase capsunile si nu e asa parfumata dulceata...Oricum, la cat se mananca la noi, nu am grija ca o sa ramana ceva!
      Sper sa ai totusi timp bun, iti doresc din suflet, si sa-ti plantezi tot ce mai ai!

      Ștergere
    3. Multumesc Maria! Timpul oricum este bun pentru ca ploile astea sunt ceea ce trebuie gradinii. Daca nu reusesc eu sa plantez are cine sa planteze cand se zvanta pamantul. Era bine sa ploua dupa ce plantam dar asta e.
      Cred ca au fost apoase de la ploile astea, si ai mei mananca, drept dovada ca mai am trei borcane!

      Ștergere
  2. Arata foarte bine ! Ingredientul favorit pentru cheesesake :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu o foloseam la clatite, dar o sa incerc si tarta la care ai dat reteta, asta daca nu se consuma pana atunci! Ai mei sunt mari consumatori de dulciuri.

      Ștergere
  3. Arata foarte bine dulceata ta,eu am facut doar gem de capsuni si suc concentrat pentru iarna.Si eu conserv capsunile in borcan pentru prajituri sunt mult mai bune ca cele congelate,eu pun fructele o jumatatate de ora la fiert,dupa care scot fructele si adug la sirop zaharul pe care il mai fierb 40 de minute pana este el bine legat,cu 5 minute inainte de al lua de pe foc adaug si zeama de la lamaie care are si rolul de a limpezi,lega,apoi asez fructele in borcane si torn concentratul,dupa care le pun 20 minute borcanele la cuptor ,tin astfel 2 ani,restul de suc il pun in sticle pe care le tin tot la cuptor 20 minute si il folosesc pentru sucuri naturale,sau chiar la lichior.Avantajul este ca in acest mod nu mai pierdem foarte mult cu fiertul ,respectiv pierderea vitaminelor,culoarei,formei fructului,si il putem folosi pentru o perioada mai lunga de timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este Maria, din aceleasi motive am ales si eu metoda aceasta. Este mult mai rapida, arata mai bine, isi pastreaza forma si aroma.
      N-ai mai dat nici un semn pe blog, cred ca plantele tale sunt deja maricele, astept sa pui poze de la gradina.

      Ștergere