miercuri, 12 februarie 2014

Selectarea semintelor pentru rasaduri 2014



Aseara m-am uitat si eu prin cutiuta cu seminte si am citit cu surprindere informatiile pe care le scrisesem privind data recoltarii, numarul de seminte si forma fructului(deci am fost organizata si meticuloasa!). Desi anul asta hotarasem sa ma limitez la rasadurile de rosii, pentru ca cineva mi-a facut o surpriza si mi-a trimis si cateva seminte de ardei, gogosar si castraveti am zis ca nu pot sa le las in plicuri si poate mai fac o incercare. Castraveti nu am plantat pana acum, ardei si gogosari am pus si anul trecut, rasadurile erau frumoase dar amplasarea mai putin inspirata printre pomi(din lipsa altui spatiu) nu le-a facut deloc bine(s-au lungit si au rodit foarte putin ).
Sa revenim asadar la rosii, am recoltat seminte din soiurile pe care le-am avut anul trecut si care m-au impresionat ca gust si productivitate:
- inima de bou roze(primite de la Maria Stan in toamna anului 2012) cu fruct grasut, gust deosebit, carnoase, seminte putine, coaja subtire, pretentioase la transport dar gustul primeaza!

 - portocalii(tot de la Maria), de fapt un galben mai intens, mari, rotunde, foarte gustoase, carnoase, seminte putine, rezistente la transport
- roze(tot de la Maria), asemanatoare cu cele inima de bou roze, doar forma este diferita, mai rotunda, fructe mari
- prunisoare mari de la Severin, asemanatoare cu soiul roma dar altoite, nu au un gust deosebit dar sper sa fie productive pentru conservele din toamna
- salaj 373(primite anul trecut in primavara de la Ecoruralis) asemanatoare cu costoluto fiorentino, nu atat de pliate, sau cu rosiile mari romanesti, foarte gustoase,  rezistente la transport
 - cherry(tot de la Ecoruralis), micute, cu coaja subtire, foarte bune pentru conservele cu busuioc

 - personale Vasi, cu fructe mari, gustoase, se decojesc usor, bune in salate dar si pentru conserve
* inima de bou(primite in toamna de la Elisa) 
* mari de Timisoara(de la Elisa)
* lungi- kapia(de la Elisa)
* albenga(tot de la Elisa)
Impresii despre ele in toamna, cu siguranta voi fi incantata, Elisa mi-a spus “astea merita sa te zdrobesti pentru ele in gradina”.
Ar mai fi cateva: micute galbene, mari trandafirii, romanesti, despre care nu am prea multe detalii dar pe care sunt dispusa sa le incerc. Asa cum constat s-au adunat destul de multe iar spatiul meu insorit din gradina este mic, probabil cate zece fire din fiecare isi vor gasi locul.
Si pentru ca am reusit sa fac o planificare a soiurilor pe care le vreau anul asta in gradina, probabil ca in acest weekend as putea semana ardeii si gogosarii.
O primavara frumoasa si roade bogate!

10 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc Brandusa! marea insamantare incepe abia peste doua saptamani :)

      Ștergere
  2. Inseamna, ca te simti mai bine. Am citit la Brindusa, ca ai fost bolnava. Bine, ca a trecut !
    Ai soiuri multe si pe alese si daca pui zece fire din fiecare o sa umpli gradina de rosii. De-abia astept clasamentul din toamna :) Iti urez bun inceput cu rasadurile !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Dani! Eu zic ca am selectat soiuri deosebite, poate completez lista si cu un soi de rosii negre, ma mai gandesc. Cu siguranta voi acoperi tot spatiul insorit pe care il am, suntem mari consumatori de rosii si toamna trebuie sa fac multe conserve.
      Ma simt bine acum, multumesc!

      Ștergere
  3. sa ne demortim asadar:)
    mi-esti draga, asa, cu planuri de rasaduri si de gradina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe seara ma tot uitam cu coada ochiului spre cutia cu seminte aflata pe o polita deasupra patului, ma mai uitam la televizor, ma mai uitam la ele si pana la urma n-am mai rezistat si le-am intins in pat. Deja vizualizam semanatul, rasadurile si plantarea in gradina. Mai am ceva pregatiri si achizitii de facut dar peste cel mult doua saptamani ma apuc de rasadurile de rosii.
      Si tu mi-esti draga Simona!

      Ștergere
  4. Cum zice romanul: yessss
    Este cea mai frumoasa perioada din an

    RăspundețiȘtergere