luni, 4 februarie 2013

RASADURI DE ROSII SI ARDEI 2013


Si a venit momentul mult asteptat al plantarii, asa ca sambata dimineata, pe la 06:00, m-am trezit nerabdatoare sa fac primele mele rasaduri in calitate de gradinar amator. Am pregatit pamantul adus de ceva vreme din gradina si pe care l-am amestecat cu gunoi de grajd, ceva nisip pentru drenaj, coji de oua adunate din timp si frunze de ceapa. Am pus toate "ingredientele" intr-un lighean, le-am amestecat, dupa care am umplut paharutele adunate din timp tocmai pentru aceasta operatiune.

aici semintele aliniate si asteptandu-si randul:
si cele de ardei puse de seara pe un servetel umed:
si punga cu coji de ou maruntite:
Am procedat la umplerea paharutelor cu amestecul de pamant, deasupra am asezat un strat subtire de pamant de la florarie pentru ca mi s-a parut mai fin si am pus cate doua seminte in fiecare paharut, asta dupa ce am udat pamantul!
 Le-am acoperit cu un strat subtire de pamant si am stropit cu un pulverizator.
Si acum rezultatul final:
 Am avut 90 seminte de rosii(30-inima de bou, 30-portocalii si 30-roze) si 70-80 seminte de ardei. Toata operatiunea s-a incheiat in jurul orei 11:00 atunci cand le-am invelit in folie si le-am distribuit in toata bucataria.
 Nu-mi ramane decat sa le aerisesc in fiecare zi si sa astept momentul cand vor incolti. Pana atunci studiez in continuare si urmez sfaturile si experienta celor care au mai facut pana acum rasaduri.
Va tin la curent cu evolutia lor.
Pe curand!


6 comentarii:

  1. Dupa ce le plantati in solar ,puneti pe fiecare fir cate un pet de 5l cu fundul taiat si cu 1-2 gauri de 10 mm in dop ,astfel obtineti dubla protectie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru sfat! Gradina este in judetul Teleorman si la sfarsitul lunii martie este relativ cald. Daca nu, o sa fie problematic sa strang atatea sticle de plastic.

      Ștergere
  2. Daca vreti sa cultivati un soi de ardei kapia urias (fructe de 250-300g) cautatu ardei Slonovo uvo
    (Ureche de elefant) costa cam 8lei plicul. Cautati pe sun photo -Mihaiiustin si osa vedeti cum arata in cultura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte bine organizata gradina dar din pacate am pus multe rasaduri de ardei kapia si n-as mai avea spatiu. O sa tin minte pentru la anul sa pun numai ardeii recomandati.

      Ștergere
  3. Am avut si eu initiativa aceasta de a pune rasaduri sambata insa nu mi-am gasit semintele si am mai amanat o saptamana lucrul acesta. Asa ca saptamana viitoare o sa trec la treaba

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai am si eu de plantat semintele care abia mi-au sosit de la banca de gene din Suceava. Tot sambata am programat si eu a doua runda de rasaduri. Pana atunci trebuie sa ma gandesc unde le distribui prin casa. Geamurile sunt insuficiente si mai trebuiesc si repicate.

      Ștergere