vineri, 28 februarie 2014

Start in 2014

cu sperante si asteptari, ingrijorare anul asta pentru ca spre deosebire de anul trecut cand nu stiam la ce sa ma astept(visam numai plante sanatoase si pline de rod) acum stiu ca trebuie sa fiu mai atenta la nevoile fiecarei plante. Intre timp m-am documentat si am hotarat sa incep putin altfel si sa acord mai multa atentie pregatirii semintelor inainte de plantare, ghid practic in documentare a fost blogul Mirelunei cu ale ei povesti fermecate si plante fel de fel. Am inceput asadar cu frunzele de aloe care au stat la rece, le-am macerat si am facut o supa crema, am golit pliculetele cu ceai de musetel(asta era singurul ambalat si disponibil), am pus semintele in pliculete, le-am inchis si etichetat si le-am scufundat pentru stimulare in supa crema:





 si pentru ca aceasta operatie mi-a luat ceva timp, am facut rapid o pizza pentru premiere de data aceasta, mi-am acordat premiu "eleva silitoare"(ma doboara modestia!).
A doua zi cam la aceeasi vreme le-am scos din supa, le-am clatit cu apa calduta si le-am pus intr-un vas de sticla la rece. Pana aici toate bune si frumoase dar marti si miercuri nu m-am putut ocupa de plantare(programul meu de lucru in aceste zile se intinde pana spre ora 20:30-21:00) si joi deja aveam o stare de nervozitate si ingrijorare, asa ca am inceput plantarea. Entuziasmul a inceput sa ma paraseasca cand am vazut ca mi se incurcasera atele si asa firave si pliculetele nu vroiau sa se dezlipeasca de seminte, semintele umede sunt si mai greu de manevrat si eu am insistat sa le pun una cate una, la distante aproximativ egale! Dupa cateva ore am putut sa apreciez si rezultatul:




 

  
Rasaduri sanatoase si o primavara frumoasa!

26 de comentarii:

  1. Bravo! Spor sa ai!
    Ai facut munca de chinez:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Brandusa, cam asa! noroc ca nu am avut decat 17 pliculete care aveau in medie 25 de seminte. Spor si tie!

      Ștergere
  2. de chinez batran chiar! ma faci sa ma simt partial vinovata - eu nu calesc spal descant seminte, nu dezinfectez pamant, nu iau pamant special - pe principiul cine razbeste traieste, ca n-o sa le fiu paznic pe vecie in fata florei spontane, mult mai viguroasa si adaptata. pe acest principiu pun cam de 4-5 ori mai multe seminte decat am nevoie, dar plantutele care ies si traiesc sunt viguroase si cu mofturi putine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vinovata m-am simtit si eu anul trecut ca nu acordasem prea mare atentie semintelor, pamant luasem din gradina dar nu era prea afanat, nu am fost organizata cu etichetarea si nu stiam ce si unde am plantat etc, etc. Anul asta mi-am propus sa fac totul altfel, ramane sa trag concluziile in toamna, dar simt eu asa ca o sa fie bine. Spor si tie la rasaduri!

      Ștergere
  3. O, câtă minuţiozitate!
    Toată admiraţia! :)

    Ce fel de castraveţi ai pus?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu exact :) I-am primit de la o prietena si am zis sa incerc ca oricum n-aveam ce pierde. Pana acum cumparasem rasaduri din piata, anul trecut n-au fost prea grozavi dar acum doi ani au fost ok.

      Ștergere
  4. Fetita nu le-ai acoperit cu nimic? Ceva folie sau altceva?
    Sa ai un inceput asa cum ti-l doresti, plante sanatoase si frumoase!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le-am pus un strat subtire de pamant deasupara, le-am udat si le-am pus la geam. Nu le-am mai pus folie, crezi ca ar trebui?

      Ștergere
    2. Eu recomand cu caldura sa pui folie de celofan, ca sa se pastreze umezeala si efectul de sera. O dai jos cand plantele apar. Eu asa fac la toate vasele cu seminte si am fost foarte multumita. Dar sa fii cu ochii pe ele, sa nu pierzi momentul in care rasar si se indoaie sub folie :))))
      Azi am pus plicul.
      Pupici!

      Ștergere
    3. Anul trecut am ratat momentul acela si se alungisera, sunt sigura ca apar ele cand sunt pregatite :), castravetii sunt cei mai nerabdatori!
      Multumesc Vasi, te anunt cand primesc! Spor la rasaduri!

      Ștergere
  5. succes! venim la o salatade rosii :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Treaba temeinica si răbdăroasă. Numai ca am o micuță nedumerire: semintele de rosii se adancesc la 1,5 cm, cele de castravete, cam la 2-2,5 cm, dupa care se uda bine, nu asa?
    Nu stiu daca este chiar musai sa acoperi (eu am avut o experienta suparatoare, dearece substratul , la suprafata a prins a mucegai. Desigur, greseala a fost a mea, cu certitudine. Ceva nu am facut cum trebuie) cu folie, eu acopar cu un ziar. samanta are nevoie de un pic de intimitate pana se hotaraste sa iasa la rampa. Caldura ziua si racoare seara. In fine, asa fac eu, altii, posibil fac in felul lor.
    Sa ai parte de sucuri, bulioane, acrituri si salate cat cuprinde!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le-am acoperit cu un strat de pamant, le-am fotografiat asa pentru exemplificare, acum nu stiu daca era de 1,50 sau 2 cm si le-am udat(stropit), castravetii au fost nastrusnici si de ieri au inceput sa apara. Folie am pus anul trecut si am ratat momentul aparitiei, se inaltasera si erau foarte firave asa ca anul asta nu le-am mai acoperit.
      Multumesc pentru urari, o gradina ca-n povesti iti doresc!

      Ștergere
  7. Eu ma bucur ca ai semanat deja, simt ca esti bine!
    Mirela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mirela! sunt mai bine, fac "terapie prin rasaduri" :)
      Astazi le fac un mulci din ceai de coada calului si studiez materialul trimis.
      Spor la rasaduri!

      Ștergere
    2. :) ma bucur ca experimentezi, astfel vei alege ce este mai bun pentru plantutele tale iubite!

      Ștergere
  8. Metoda e verificata, aloe si ceai de musetel = succes la rasad (nu-i de la mine am furat si eu de la sora-mea, Mireluna). Sa fie intr-un ceas bun si sa ai parte de cele mai bune roade pe care le-ai pus pana acum mai ales c-am vazut-o si pe maestra mea pe plicuri ( D-na Elisa - garanteaza prin experienta si seriozitate). Sa ai un sfarsit de saptamana plin de spor si armonie sufleteasca ca germenii ce-si inalta capul din pamantul pe care cu dragoste, il faci sa rodeasca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Metoda am descoperit-o anul trecut la Mirela dar era prea tarziu sa o aplic, urmeaza cercei de cupru si alte cateva experiente ....vi le prezint pe masura ce le aplic. Am primit seminte de la multi prieteni, "gradinarii" sunt generosi nu numai la impartasit experienta si sfaturi.
      O primavara frumoase si rasaduri sanatoase!

      Ștergere
  9. Rasaduri frumoase si sanatoase, Aurelia!

    RăspundețiȘtergere
  10. Harnicutza domnitza! :) As vrea si eu mai multe detalii despre "supica de aloe" si semintele le-ai pus in plicletele de cei de musetel..peste ceaiul din ele?? Metoda asta o pot folsi si la flori?
    Este prima mea primavara la curte si as vrea sa pun cateva legume..rosiile deja imi sunt maricele in ghiveci...astept sa mai creasca putin si le mut in gradina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Raluca! uite mai multe detalii aici: http://gradina-mirela.blogspot.ro/2013/02/inainte-de-incoltire.html si daca vrei sa experimentezi si altceva: http://gradina-mirela.blogspot.ro/2013/01/tomatele-cu-cercei-de-cupru.html.
      Am golit pliculetele de ceai, altfel nu cred ca mai gasesti semintele :) Teoretic ar trebui sa mearga la orice fel de seminte. Sa stii ca primele mele rasaduri(cele de anul trecut) au iesit bine pana la urma chiar daca inceputul nu a fost prea grozav. Iti dai seama ce asteptari am anul acesta :)
      O primavara frumoasa si spor la rasaduri si in gradina!

      Ștergere